דף הבית » מדריכי נדל”ן » איך כביש 6 בצפון יעלה את מחיר הנדל”ן בישראל?: כל היסודות שצריך לדעת.

איך כביש 6 בצפון יעלה את מחיר הנדל”ן בישראל?: כל היסודות שצריך לדעת.

האם כביש 6 בצפון יעלה מחריר נדלן

לפני מספר שבועות דיווחנו כי מהריר נדל”ן ישראל פרסמה את הפרויקט האחרון שלה כביש 6 בצפון ירושלים. פרויקט זה מוערך בעלות של 3 מיליארד דולר וייבנה במקום כביש 6 קיים. הכביש יחבר את העורק הראשי של העיר צפון-דרום עם מרכז העיר ויספק חיבור ישיר בין אזור זה לצפון הראשי של ירושלים. כביש דרום, כביש 60.

הכביש היה צפוי להסתיים בשנת 2018, אך הבנייה הופסקה מכמה סיבות כולל:

1) הקרקע יקרה מדי לבנייה

2) הקרקע בבעלות הרשות הפלסטינית

3) ישנם עיכובים באישור התכנון מרשויות ישראל

4) אין כספים זמינים לבנייתו

כביש 6 בצפון ישראל הוא כביש המחבר בין ירושלים לתל אביב. בנייתו ארכה כמעט 20 שנה, אך היא צפויה להימשך. הוא נחפר ממעבר הרים בטווח של 6 חודשים. הכביש היווה מקור משמעותי למתיחות אזורית בין ישראל לשכנותיה, אך הוא חשוב גם לפיתוח התיירות באזור זה. יש לכנות את האזור הזה “המצפור היהודי” מכיוון שהוא המקום בו שמרו דוד בן-גוריון ומנהיגים אחרים.

תשלום לפי מספר רכב בכביש 6

השימוש הראשון בלוחית הרכב בישראל היה בשנת 1973. זו אותה שנה שבה החליטה ממשלת ישראל לשנות את אופן הנפקתם. הלוחות החדשים הונפקו על ידי משרד ממשלתי ולא על ידי המשטרה. הדבר נעשה כחלק מתוכנית להקל על הישראלים להסתובב בחופשיות, ללא חשש שייעצרו על ידי המשטרה.

מהלך זה נתפס כצעד חשוב בהפיכת ישראל למדינה מודרנית ודמוקרטית, ללא הגבלות תנועה למעט אלו המוטלות על ידי רשויות אכיפת החוק. על הלוחות החדשים לא היה מידע מזהה, כך שקל לכל אחד לרשום את רכבו במערכת זו.

בשנת 2016 הציגה ישראל שינוי נוסף באופן רישום כלי רכב: לוחית הרישום מוחלפת בקוד זיהוי ייחודי המזהה כל מכונית כשייכת.

כביש 6 האזור האישי

המסלול הוקם בשנת 1939 והוא חלק מצבא ההגנה לישראל (צה”ל) אשר נוצר על ידי דוד בן גוריון בשנת 1936. המסלול הוא כביש צבאי אסטרטגי המחבר בין תל אביב לירושלים, לאורך כל הדרך עובר בערי חוף רבות ויישובי חוף. חיילים ישראלים רבים נהרגו במהלך בניית המסלול. בשנת 2006 הוחלט על סגירת כביש 6 בשל חשש ביטחוני עקב פיגועים נגד חיילי צה”ל בכביש.

האזור האישי הראשון של כביש 6 נפתח בתל אביב בשנת 1979 על ידי ממשלת ישראל. כיום יש עוד שני אזורים אישיים: חיפה וירושלים. הם ממוקמים בנקודות שונות על כביש 6, המחבר בין תל אביב לירושלים דרך חיפה ואשקלון, בהתאמה.

המסלול של כביש 6

כביש 6 הישראלי הוא הכביש הארוך בעולם והוא מחבר בין תל אביב לירושלים. זהו כביש חוף עם הרבה מנהרות וגשרים. הנקודה הגבוהה ביותר בכביש היא 1,267 מ’. לכביש 6 ולכביש 60 יש עומסי תנועה גרועים מאוד בשעות העומס. תוואי יבשתי: גם לתל אביב ולירושלים יש הרבה דרכים יבשתיות לירושלים, כולל חדש שנבנה ב-2006 בשם דרך ואדי ג’וזית (521 ק”מ). למסלול יש שירות אוטובוסים סדיר מלוד, קריה ותל אביב. הדרך עוברת לאורך הכנרת. בכביש 6 ובכביש 60 יש עומסי שעות עומס גרועים מאוד. תוואי יבשתי: גם לתל אביב ולירושלים יש כבישים יבשתיים רבים לירושלים, כולל כביש חדש שנבנה ב-2006 בשם דרך ואדי ג’וזית (521 ק”מ).

מנהרות הכרמל

מנהרות הכרמל הן המנהרה הארוכה בעולם. הם נבנו על הר הנקרא הר הכרמל בישראל, שנמצא ממש מחוץ לתל אביב. המנהרה נבנתה כדי לספק מים מהאקוויפר לעיר חיפה, ולספק דרך בטוחה למעבר ספינות. המנהרות משמשות תעשיות רבות ושונות, כולל חברות נפט וחברות ספנות. המנהרות משמשות גם להובלת סחורות מעיר אחת לאחרת. מנהרת הכרמל נמצאת בבעלות רשות המים ונבנתה במקור בשנת 1967 על ידי רכבת ישראל. אורכה של המנהרה 565 מטר. בניית המנהרה החדשה החלה בשנת 2000, אך לא הצליחה להיפתח עד 2006 לאחר קרתה נזילה שציפתה את הקטע הראשון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן