דף הבית » כללי » כל מה שרציתם לדעת על סימולציית מבחני רשם הקבלנים

כל מה שרציתם לדעת על סימולציית מבחני רשם הקבלנים

קבלנים השואפים לבצע פרויקטים בהיקפים של מיליוני שקלים, להשתתף במכרזים ממשלתיים, ולהעסיק עובדים זרים באופן חוקי, צריכים לעבור את תהליך הרישום בפנקס של רשם הקבלנים המנוהל על ידי משרד השיכון והבינוי. שלב מאתגר ביותר בתהליך זה, הוא מבחן ההסמכה המנוהל ע”י רשם הקבלנים. אחת השיטות האיכותיות ביותר להכנה מקצועית למבחן היא ביצוע סימולציות. מדוע סימולציות יעילות? היכן אפשר לבצע אותן? כל התשובות במאמר.

במה אתקל במבחן ההסמכה לקבלן רשום?

מבחני ההסמכה כוללים חומר מקיף הרבה מעבר לידע מקצועי. במבחן של רשם הקבלנים מעוניינים לבדוק בין היתר את הידע של הקבלן בנושאי בטיחות וגיהות, תקנות וחוקים, ניהול עסקי, דיני עבודה ועוד. המבנה והנושאים במבחנים משתנים בין ענף לענף. לדוגמא, בענף איטום (134) המבחן כולל 60 שאלות כאשר הציון המחייב הוא 70. לעומת זאת, בענף שיפוצים (131) המבחן כולל 100 שאלות המחולקות לפרקים שונים בעלי ציוני מעבר שונים. כל אחד מסוגי המבחנים השונים מהווה אתגר משמעותי בתהליך ההכרה כקבלן רשום ולכן יש לבצע הכנה איכותית ומקצועית לקראת המבחן.

איך סימולציות מבחני קבלנים יכולות לעזור לי כקבלן ?

סימולציות יכולות להיות יעילות ביותר בהכנה למבחן, שכן הן מספקות הזדמנות להתאמן בסביבה מבוקרת המחקה מקרוב את תנאי המבחן בפועל. על ידי הדמיית חווית הבחינה, תוכלו לזהות אזורים שבהם אתם עשויים להתקשות או לעשות טעויות, ולאחר מכן למקד את מאמצי הלימוד שלכם באותם תחומים ספציפיים. בנוסף, סימולציות אלו יכולות לעזור להפחית חרדת מבחנים ולהגביר את הביטחון על ידי היכרות עם פורמט המבחן ולאפשר לכם לתרגל את אסטרטגיות הפתרון שלכם. יתר על כן, ניתן לחזור על סימולציות מספר פעמים, מה שמספק לכם הזדמנות לחדד את כישוריכם ולשפר את הביצועים שלכם. בזכות יתרונות אלו, סימולציות יכולות להיות כלי יעיל לכל קבלן שמחפש להתכונן למבחן רשם הקבלנים ולצלוח אותו כבר בניסיון הראשון.

איפה ניתן לבצע סימולציות עבור מבחני רשם הקבלנים?

מאחר וסימולציות מהוות הדמיה של מבחן רשם הקבלנים, חשוב לבצע אותן על ידי גורם מוסמך, מקצועי ואמין. אם תבצעו סימולציות שאינן תואמות למבחן האמיתי, אתם עלולים להגיע למבחן ללא הכנה ראויה. כיום המכללה שמבצעת סימולציות איכותיות למבחני הקבלנים היא “מכלל הכשרה מקצועית בע”מ”. חברת “מכלל” מעבירה קורסים הכוללים סימולציות למבחני רשם הקבלנים בענפים: שיפוצים (ענף 131), איטום (ענף 134), אינסטלציה וכיבוי אש (ענף 190). הקורסים של מכלל מועברים על ידי מיטב המרצים במקצועות השונים ומכילים את כל הידע הנדרש למבחני ההסמכה לקבלן רשום. בסוף כל פרק מופיעה סימולציה המורכבת משאלות חזרה לבחינה ומוודאת הבנה מעמיקה של הפרק הנלמד.

אין לי זמן לעשות קורס, מה אפשר לעשות?

הקורסים והסימולציות לקראת מבחני הקבלנים של “מכלל” מותאמים לבעלי מקצוע עסוקים שלא יכולים לוותר על יום עבודה בשביל לבוא לקורס פרונטלי למשל. הקורסים מועברים בצורה מקוונת וא-סינכרונית מלאה. המשמעות היא שניתן לצפות בשיעורי הקורס ולבצע את הסימולציות בזמן שנוח לכם ובכל מקום שתבחרו. משמעות נוספת היא שתוכלו לצפות בשיעורים מספר פעמים, לחזור על החומר, ולבצע סימולציות כרצונכם. שיטת הקורסים המקוונים הוכיחה את עצמה כאשר כ-90% מבוגרי הקורס עוברים את מבחני ההסמכה כבר בניסיון הראשון, זאת לעומת כ-15% בקרב נבחנים שלא ביצעו את הקורס. אם אתם חושבים לבצע את מבחני ההסמכה של רשם הקבלנים, וודאו שאתם עושים זאת בדרך המקצועית ביותר, שתגביר משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם בבחינה. 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן