דף הבית » כללי » תיקי השקעות – כל מה שצריך לדעת

תיקי השקעות – כל מה שצריך לדעת

graph-growth-development-improvement-profit-success-concept

ההתייחסות לכסף ולהון אישי עברה שינוי תפיסתי לאורך השנים, ומתפיסת הכסף תגמול בגין עבודה וכאמצעי למימון ולרכישת מוצרים ושירותים, קיימת כיום בקרב יותר ויותר חלקים מן הציבור, כי כסף הוא מוצר הנדרש לניהול, וניתן להגדיל את ערכו ואת היקף ההון האישי, באמצעות ניהול נכון והשקעות חכמות.

מהם תיקי השקעות?

שוק ההון מציע מגוון רחב של אפיקים ומוצרי השקעה, פוטנציאל תשואה וסיכונים ודינמיות. תיקי השקעות הם בעצם מושג שנולד בענף ניהול ההשקעות, המתבסס על פיזור הסיכונים בעת השקעת כסף, תוך פיזור הכסף בין אפיקי השקעה ומוצרים שונים, למיקסום תשואה פוטנציאלית ולצמצום סיכונים.

תיק השקעות אשר מנוהל ביד מקצועית יביא בחשבון את היקף ההון המושקע בתיק, אולם גם פרמטרים נוספים שישפיעו על תכנון ועל ניהול תיקים על ידי חברת ההשקעות ו/או מנהל תיק ההשקעות. ניהול נכון של תיק השקעות יביא בחשבון את מטרת ההשקעה, מצבו הפיננסי של בעל ההון, האם מדובר בהון יחיד להשקעה או בלקוח בעל רזרבות הון וחוסן כלכלי, נזילות הכסף וצורך בפירעון, פרמטרים אישיים המשפיעים על מיסוי הון ואחרים.

תיקי השקעות בעצם לוקחים את ההון העומד להשקעה, ומחלקים אותו בצורה מיטבית בין אפיקים ומוצרים בשוק ההון, בהתאמה לצרכי הלקוח, ותוך הנגשת ידע, מקצועיות וכלים טכנולוגיים, המאפשרים ליצור תחזיות אופטימליות ומדויקות ככל הניתן לשינויים הצפויים להשפיע על תיק ההשקעות.

הבורסה לניירות ערך- פלטפורמת השקעות בטוחה

שוק ההון בישראל מנוהל באמצעות הבורסה, שהיא זירת המסחר המובילה בישראל, ונתונה לפיקוח הרשויות ולרגולציה המיועדות להגן על המשקיעים מפני הרפתקאות כלכליות בסביבה שאינה מפוקחת.

חברה או גוף המעוניינים לגייס הון מן הציבור באמצעות הנפקת מניות או אגרות חוב בבורסה נדרשים לעמידה בסטנדרטים מחמירים, הנוגעים לשווי החברה/הגוף, אופי הפעילות, קיום ביטחונות, שקיפות וחשיפת מידע לציבור ועוד.

מי יכול להשקיע בבורסה ומה הן פלטפורמות ההשקעה 

על פניו, השקעה בבורסה פתוחה לכל אדם המבקש להעמיד הון לטובת פוטנציאל תשואה, על פי העדפותיו ושיקול דעתו, כאשר חסמי הכניסה הם מועטים, מתחילים במאות בודדות של שקלים, ויישום ההשקעות ניתן באמצעות כלים דיגיטליים נגישים ונוחים לתפעול.

יחד עם זאת, השקעה בבורסה אינה משחק רשת, והעברת סכומי כסף מחשבון הבנק לאפליקציה, ללא הידע והיכולת לקרוא את תנאי השוק, עשויה להביא להפסד ולאובדן כסף מיותר.

הדרכים הבטוחות יותר להשקעה בבורסה יכללו ליווי מקצועי, קבלת החלטות וניהול אסטרטגיית השקעות, שמי שאינו מביא את היכולות והידע האמור יוכל להסתייע בגורמים חיצוניים, דוגמת:

יועץ השקעות בבנק- בנקים רבים מעמידים לטובת הלקוחות בעלי ההון שירות ייעוץ השקעות, על ידי יועץ מטעם הבנק, המספק הכוונה והמלצות, לצד ביצוע ההשקעה בפועל עבור הלקוח, בהתאם להחלטתו. ייעוץ זה עשוי לסייע למי שאינו מביא את הכלים והידע הנדרשים, אולם חשוב לדעת כי מדובר בייעוץ מוגבל, המותיר את בעל ההון כאחראי על קבלת ההחלטות ותוך מעורבות גבוהה ויום יומית אשר גוזלת זמן רב, והמלצות השקעה מבוססות מדיניות ואינטרסים של הבנק, באמצעות מומחים בבנקאות ופיננסיים ולא בהכרח בעלי השליטה המלאה הנדרשת בענף ההשקעות.

חברת השקעות- העברת ההון המיועד להשקעה לחברת השקעות  תביא למינוי של מנהל תיק השקעות מוסמך ומיומן, הזוכה לייפוי כוח מלא בקבלת ההחלטות, עוסק באופן מוחלט בניהול השקעות בשוק ההון וחשוף לכלים, טכנולוגיות וידע המאפשרים לו שליטה, חשיפה למידע, ניתוח מקצועי ותובנות, אשר מבטיחים ניהול השקעות אחראי ומקצועי. יתרון בולט נוסף הוא התגמול לו זוכה מנהל תיקי השקעות, הנגזר באחוזים מתיק ההשקעות, מה שהופך את האינטרס האישי שלו לאינטרס משותף עם הלקוח ובעל ההון, להגדלת שווי התיק, ההון והתשואות. 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן