דף הבית » מדריך מסמכי נדל”ן » מסמך כתוב: עד כמה הוא מחייב בעסקת מקרקעין? – המדריך המלא

מסמך כתוב: עד כמה הוא מחייב בעסקת מקרקעין? – המדריך המלא

האם מסמך בכתב מחייב בעסקת נדלן

עם מסמך כתוב יש לצדדים בעסקה תביעה משפטית על הנכס. זו הסיבה שחשוב לוודא שהמסמך שלם ומדויק. מסמך כתוב הוא חוזה ולכן הוא צריך להיות חתום על ידי שני צדדים. זה נעשה בחתימה של אלו שרשומים על גבי המסמך. ברוב המקרים, החתימה מתבצעתך באופן אישי. עם זאת, אם אתם מוכרים את ביתכם למשל ורוצים שיירשם בעסקת המקרקעין, אזי צריך שיהיה לכם מסמך כתוב שייחתם על ידי עורך הדין של המוכר (או גורם רלוונטי אחר).

הסכם הרכישה או חוזה המכר צריכים להיות חתומים על ידי שני הצדדים בו זמנית. עם זאת, אם צד אחד רוצה לחתום עליו מאוחר יותר וצד אחר רוצה לחתום עליו קודם, אז הם יכולים להשתמש בכלי חתימה אלקטרונית (E-signature) שיהפוך את התהליך הזה לאוטומטי. זה יכול לחסוך זמן וכסף, כמו גם להפחית שגיאות.

מסמך בכתב מקרקעין

נדל”ן הוא תחום מורכב מאוד וקשה להרכיב מסמך שיועיל לקונה או למוכר. המסמכים הכתובים הם לא רק לוודא שהמסמכים נכונים וחוקיים, הם גם צריכים להיות ברורים, תמציתיים ומאורגנים היטב. עוזרי כתיבה בינה מלאכותית יכולים לעזור לסוכני נדל”ן במשימה זו על ידי יצירת זרימת עבודה אוטומטית שתפיק את כל המסמכים הדרושים.

בעתיד נראה יותר ויותר עסקאות מקרקעין המתועדות במסמכים כתובים. זאת בשל העובדה שעסקי הנדל”ן הולכים לקראת דיגיטציה וטכנולוגיה.

ניתן לראות בכתיבת מסמך לעסקת מקרקעין משימה מורכבת. זה כרוך בהיבטים טכניים כמו יצירת תרשימי זרימה ודיאגרמות, מערכות ניהול תוכן, דרישות משפטיות וכו’. תהליך התיעוד יכול להימשך מספר חודשים ואף שנים בהתאם למורכבות המסמך. בנוסף לכך, ישנם סוגים שונים של מסמכים שצריך ליצור עבור סוגים שונים של עסקאות: שינוע, מסמכי חכירה והסכמי חוב.

חוק המקרקעין

חוק המקרקעין הוא נושא חשוב ביותר בתחום דיני המקרקעין. היא עוסקת בבעלות על קרקע, רכישתה והעברת הבעלות. זה נושא מאוד מורכב וצריך להסביר אותו בפירוט.

חוק המקרקעין הוא מערכת משפטית מורכבת ורבת פנים. החוק בתחום זה מכוסה בחוק המקרקעין, תקנות חוק המקרקעין וועדת המקרקעין. החוק בתחום זה מכוסה גם בחקיקה שונה המשפיעה על שימוש בקרקע וקביעות. חוק כגון חוק המקרקעין, חוק הדיור וחוק תכנון ערים. חשוב לציין שבסקוטלנד כמו גם ברחבי אירופה, מקובל שבעלי הדירות מחזיקים במניות של נכס. חלק בנכס עשוי להיות בידי אחד משני סוגים שונים של אנשים: בעל מניה הוא מישהו שבבעלותו חלק או כולו.

בעל מניות יכול להיות חברה של אדם אחד או שותפות באחריות מוגבלת (LLP). מי שבבעלותו הקרקע נקרא הבעלים. הסוג השני של אדם שעשוי החזקת מניות בנכס יחיד הינה חבר בחברה בע”מ. חבר בחברה בע”מ נקרא לעתים קרובות דירקטור. דירקטורים הם בדרך כלל אנשים מקצועיים ולרוב יש להם איש צוות אחד או יותר שיסייע בעבודתם. הון המניות של החברה עשוי להיות מוחזק על ידי החברה או על ידי מספר בעלי מניות (הנקראים בדרך כלל בעלי מניות). בעל מניות יכול להיות הבעלים של חלק מהנכס או כולו, ואדם זה יכול להיקרא גם בעלים משותף.

ביטול חוזה שבעל פה

בכלכלה הנוכחית, אנשים רבים מחפשים דרכים לחסוך בשכר הדירה. הם צריכים לעשות זאת כי הם לא מסוגלים לשלם את שכר הדירה בזמן. עם זאת, יש אנשים שאינם יכולים לעמוד בשכר הדירה ואין להם אפשרות אחרת מאשר למכור את הנכס.

חוזה מכר ורכישה של נכס הוא הסכם בין שני צדדים. ניתן לסיים אותו במספר דרכים שונות – בהסכמה בעל פה או בהסכמה בכתב. הדרך הנפוצה ביותר היא באמצעות הסכמה בעל פה – כאשר שני הצדדים מסכימים לגבי מה שצריך לעשות ברגע שבו החוזה נחתם (או לא נחתם). הם מחויבים בחוזה. כאשר אתם חותמים על הסכם בכתב, אתם מסכימים לתנאי החוזה שלכם בהם מצוין בבירור מה צריך לעשות ומתי.

כאשר יש לכם חוזה בעל פה עם מוכר, חיוני שתוכל לבטלו בכל עת. אם אין לכם את הזכות החוקית לעשות זאת, אז הקונה לא יוכל לשלם עבור הנכס ואתם תפסידו את כספכם.

חוק החוזים

חוק חוזי המקרקעין הוא אחד המסמכים המשפטיים החשובים בעולם. הוא מכסה היבטים שונים כגון בעלות, בעלות על קרקע, בנייה ומכירה של נדל”ן. החוק מגן על מוכרים מפני שיטות בלתי חוקיות של קונים ונותן להם את ההגנות הדרושות להם. זהו גם מסמך חשוב מאוד כאשר מדובר בבניית עסקאות לתמיכה בהשקעה או במקרה של מחלוקות. קונים ומוכרים מסכימים על החוזה: הסכם זה הוא הצעד הראשון בקירוב בין השניים. המוכר מסכים למסור את הקרקע, והקונה מסכים לרכוש את הבניין. חוזה נוצר גם כאשר מוכר חותם על חוזה עם קונה. המוכר מסכים לשלם עבור הקרקע ולבנות עליה את הבתים או לתת להם גישה חופשית אליה. קונה: זהו אדם שחתם על חוזה זה עם אדם אחר הנקרא “מוכר”. מוכר: מדובר באדם פרטי שקנה את הקרקע מאדם אחר, והחוזה נחתם על ידו. ישנן 2 דרכים לחתום על חוזה: “בכתב” ו”באופן אישי”. בחוזים בכתב ישנם שני סוגים של הסכם: הסכם בעל פה והסכם בכתב. ניתן לחתום על חוזה בכתב בנייר או דיגיטלי, אך עליו להיות גם בעותק מודפס.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן